ویدیو از اتفاق هولناک در جنوب تهران | چهار پلیس و دو مامور شهرداری زیر آوار ماندند

ریزش یک ساختمان نیمه‌کاره درحال تخریب باعث شد چهار مامور پلیس و دو مامور شهرداری زیر آوار گرفتار شوند.
ویدیو از اتفاق هولناک در جنوب تهران | چهار پلیس و دو مامور شهرداری زیر آوار ماندند
کد خبر : ۴۱۱۶۰

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به فروریختن ساختمان‌های غیر مجاز در حال احداث در شهرک احمدیه خلازیر (منطقه ۱۹) اظهار کرد: در ساعت ۱۲:۲۴ ظهر امروز حادثه ریزش ساختمان به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن شش ایستگاه آتش‌نشانی به همراه عوامل گروه‌نجات به همراه چند دستگاه جرثقیل و تجهیزات آواربرداری در محل حادثه واقع در خیابان شکوفه غربی، شهرک احمدیه (محله خلازیر) اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که چند ساختمان درحال ساخت در مجاورت یکدیگر قرار داشتند که ناگهان تخریب شدند به طوریکه یکی از ساختمان‌ها به طورکامل ریزش کرده و بخش‌هایی از چند ساختمان نیز ریزش کرده بود.

به گفته ملکی با توجه به اینکه این ساختمان‌ها در حال ساخت بودند، کسی در واحد‌های آن‌ها ساکن نبوده است.

تاکنون نیز عوامل آتش‌نشانی موفق به نجات دو نفر از زیر آوار شدند که این افراد به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل داده شدند.

بر اساس این گزارش از ابتدای صبح روز امروز یکشنبه مورخه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ و در اجرای دستور مقام قضایی مبنی بر برخورد با ساخت و ساز‌های غیر ایمن و غیرقانونی، واحد‌های انتظامی فرماندهی تهران بزرگ به جهت پشتیبانی از عوامل شهرداری تهران در محله خلازیر واقع در منطقه ۱۹ تهران حاضر شدند.

سرهنگ بابک نمک شناس؛  رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره این حادثه نیز اعلام کرد: ساعاتی پیش و در زمان اجرای تخریب یکی از واحد‌های غیرایمن در این منطقه، به علت عدم رعایت نکات ایمنی از سوی ساختمان‌های همجوار این ساختمان و عدم پایداری سازه، تعداد ۵ ساختمان همجوار دچار تخریب شد که بر اثر آن تعداد ۴ نفر از پرسنل انتظامی و دو نفر از پرسنل شهرداری در زیر آوار ساختمانی گرفتار شدند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: در حال حاضر با توجه به حضور تیم‌های امداد و نجات در محل، عملیات جهت رهاسازی افراد گرفتار در زیر آوار ساختمانی در حال اجرا است که تا به این لحظه تعداد ۴ نفر از زیر آوار نجات پیدا کرده و اقدامات جهت نجات جان سایر افراد گرفتار در زیر آوار با سرعت در حال اجرا است که نتیجه آن متعاقبا در اطلاع رسانی‌های بعدی اعلام خواهد شد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر